Utilizator:
Parola:
Am uitat parola... | Cont nou!


Articole Resurse Echipe Competiții Proiecte Forum DevBlogs Locuri de muncă GDROMag Issue#1 GDROCon 2007

 
Forum » Articole » Prezentări » 2016 Game Engines Review

Articol:
2016 Game Engines Review
Autor: nekitu, postat pe 02 Jan 2016 20:53:50
Versiune printabilã
Game development in zilele astea e un domeniu foarte accesibil, deoarece avem la dispozitie cateva engine-uri free si semi-free pentru a realiza jocuri de orice gen si magnitudine. Acesta este un review (mai mult sau mai putin biased) al engine-urilor de pe piata la acest moment si probabil care vor guverna 2016.

Unity3D http://unity3d.com/

Engine-ul care a democratizat, cum spun ei, game developmentul. Un engine foarte usor de folosit, este prima optiune recomandata celor care doresc sa creeze rapid un joc cross-platform.
PRO:
- Usor de utilizat, paradigme simple
- Asset Store, de unde se poate cumpara sau lua gratis cod si resurse grafice/audio/etc.
- interfata simpla, editorul merge pe Win si OSX, cu un build experimental si pentru Linux
- O multitudine de platforme suportate
- C# scripting
- PBR rendering (in v5.0)
- extindere prin plugins si editor scripts

CON:
- Pentru proiecte AAA nu este chiar recomandat, ii lipsesc tool-uri mai profesionale pentru asset management si editare de assets specializate (vehicles, better particles), insa se gasesc pe Store, dar pretul dezvoltarii jocului va creste exponential
- Relativ slow atunci cand scene devin complexe
- Nu ofera foarte mult pe partea de C++ interoperability
- ii lipsesc din start diverse mici unelte care ajuta la dezvoltare, ori trebuiesc cumparate ori scoase de pe Store

Unreal Engine https://www.unrealengine.com

Lansat pana nu demult, a devenit incet din ce in ce mai free... Un engine care suporta proiecte mari AAA, cu o mare varietate de tools. Recomandat pentru fidelitate vizuala si un toolset atractiv.

PRO:
- motor de randare performant, care scoate untul din placa grafica
- sistem de particule profesional si f flexibil
- Blueprint visual scripting system, flowgraph
- C++ plugins, poti scrie propriile module sau joc in C++, noduri de Blueprint etc., hot reload of C++ compiled code
- multe unelte si editoare pentru fiecare tip de asset
- AAA ready, poate suporta echipa mari si f multe assets mai bine
- GRATIS, pana la un anumit prag, vezi site

CON:
- necesita un calculator puternic, atat pentru editare cat si pentru jocul final
- editorul tine placa grafica ocupata chiar si cu un viewport gol, astfel incat o incinge
- vizual, editorul este cam aglomerat si un pic obositor la diverse actiuni
- API-ul C++ este destul de complex, si e greu pentru incepatori (si nu numai), foloseste si un preprocessing step pentru custom property system
- conceptele sunt un pic mai greu de inteles

CryEngine http://cryengine.com/

Un engine celebru, care a motorizat Crysis, Ryse si alte jocuri cu o grafica excelenta. Din cutie e foarte bun pentru proiecte FPS, insa cam atat.

PRO:
- Chiar daca Unreal are o grafica f buna, e discutabil, posibil CryEngine sa fie inca cel mai aratos engine actual
- Editor usor de utilizat pentru first person shooters, multe editoare in el
- Are si API C++, se pot adauga diverse chestii la gameplay

CON:
- Editor invechit, are nevoie de un update la interfata
- Engine nu prea stabil daca se fac greseli in setarile din nivel
- Cod sursa API invechit, greu de utilizat
- nu e free

Autodesk's StingRay (former Bitsquid) http://stingrayengine.com/

Un engine nou venit pe piata de motorase, venit din nord de la suedezii Bitsquid, cumparati de Autodesk. E un jucator nou, inca nu avem informatii f detaliate, nu l-am testat decat superficial, insa e un posibil competitor direct cu cei mari.

PRO:
- Conectivitate buna cu produsele Autodesk (Maya, MAX), live create/sync
- Se poate utiliza si pentru proiecte AAA
- Performanta foarte buna, optimizat pentru multi-core
- Sistem simplu text mode pentru assets
- Live editing cu conectare pe device-uri direct la joc, se vad schimbarile instant
- Interfata editor curata, fara zorzoane
- Concepte relativ simple (Units, un fel de prefabs)
- backed by Autodesk's money Smile

CON:
- Stabilitate inca subreda, crapa sau ingheata la unele operatii
- Inca ii lipsesc unelte si se vad unele features ca sunt necizelate, e inca loc de imbunatatire
- Prea nou ca sa se riste cineva sa il foloseasca, insa poate va prinde la public, are nevoie de testare si feedback


Acestea sunt motoarele care pot fi obtinute de muritori, insa mai exista unele in-house folosite de game developer companies, care arata bine si au unelte performante si complexe:
Frostbite - folosit de DICE, Battlefield si StarWars Battlefront
Snowdrop - folosit de Ubisoft in The Division
Luminous Engine - folosit de Square Enix in urmatoarele Final Fantasy
REDEngine - folosit de cei de la CDProjekt RED pentru The Witcher
FoxEngine - folosit de Kojima in Metal Gear Solid
idTech 6 - care va fi folosit pentru next Doom, de la iD Software
Source 2 - de la Valve poate pentru HL3? sa speram


Mai sunt si alte engines, insa pentru cei care doresc sa faca un joc, de 1-2 oameni sau mai multi, recomandarea mea e sa inceapa cu Unity. Pentru cei care au bani si timp pentru AAA quality, le recomand Unreal Engine.

Daca aveti intrebari sau comentarii, va rog!
In rest,
Spor la treaba!












Comentarii pentru acest articol:



Pagina 1 din 1 [ 1 ]

Mesaj Info autor
    Postat la 14 Feb 2016 18:26:50    Subiect: < fara subiect >
Sir Game-a-lot info:

Sir Game-a-lot:

Avem un nou engine produs de Amazon si e 100% gratis, ramane de vazut cat de competitiv este: https://aws.amazon.com/lumberyard/downloads/

Nine women working in perfect harmony can't have a baby in 1 month.


Status:
Înregistrat pe:
25 Aug 2007 18:20:41
Vârsta: 38 ani
Mesaje: 132
Locatie: Cluj-Napoca
Programator
Zamolxis Interactive
 
    Postat la 20 Feb 2016 21:45:25    Subiect: < fara subiect >
nekitu info:

nekitu:

Nu e un engine nou Smile. E CryEngine cu nume nou. Nu il recomand, doar daca sunteti masochisti. Oricum e interesant de uitat prin surse, pentru amatori, sunt unele idei, in rest codul e cam varza.

SpoOoOoock! Life Is Too Short For Cheap Chocolate


Status:
Înregistrat pe:
29 Sep 2006 11:33:12
Vârsta: 37 ani
Mesaje: 1169
Locatie: Brasov
Programator
7thFACTOR Entertainment Studios
 
    Postat la 12 Sep 2016 09:42:00    Subiect: hmmm
Black_Knight info:

Black_Knight:

unity ofera posibilitatea sa incarci pluginuri in C++ si acum au cam terminat sa ILCPP sau cum naiba se numeste... care converteste codu in CPP si apoi il compileaza... ei se lauda ca e mult mai rapid Smile
e destul de instabil in anumite momente Sad
cu assetstoreu e chiar mai smecher decat unreal... evident cu pretul asseturilor care le cumperi + timpul sa le integrezi

de noul cyengine ceva? Very Happy


Status:
Înregistrat pe:
07 May 2007 19:49:43
Vârsta: 34 ani
Mesaje: 744
Locatie: Bucuresti
Programator

 
    Postat la 13 Sep 2016 12:09:12    Subiect: < fara subiect >
nekitu info:

nekitu:

Nu mai cunosc nimic de CryEngine. Sunt ocupat cu al meu, odata la cateva luni Smile).
Unity e perfect for one man show sau small teams. UE are mai multe tools dar e si mai complex, nu mai zic de compilare care ia sute de ani...

SpoOoOoock! Life Is Too Short For Cheap Chocolate


Status:
Înregistrat pe:
29 Sep 2006 11:33:12
Vârsta: 37 ani
Mesaje: 1169
Locatie: Brasov
Programator
7thFACTOR Entertainment Studios
 

Pagina 1 din 1 [ 1 ]


Server time: 15:39:02 30.03.2017



[ Termeni si conditii | Contact | F.A.Q. | Funny Pictures ]

© 2006 - 2012 Copyright 7thFACTOR Entertainment - All rights reserved



DT: 208,55593681335ms