Utilizator:
Parola:
Am uitat parola... | Cont nou!


Articole Resurse Echipe Competiții Proiecte Forum DevBlogs Locuri de muncă GDROMag Issue#1 GDROCon 2007

 
Forum » Comunitate » GDRO Mag (ezine) » GDROMag Issue01 July 2010 is out!




Pagina 1 din 2 [ 1 | 2 ]

Mesaj Info autor
    Postat la 10 Jul 2010 03:18:41    Subiect: GDROMag Issue01 July 2010 is out!
nekitu info:

nekitu:

Mai tarziu cu un an, modesta, dar sincera
Enjoy! Smile

Revista PDF file: VIEW

Code ZIP: DOWNLOAD

SpoOoOoock! Life Is Too Short For Cheap Chocolate


Status:
Înregistrat pe:
29 Sep 2006 11:33:12
Vârsta: 37 ani
Mesaje: 1169
Locatie: Brasov
Programator
7thFACTOR Entertainment Studios
 
    Postat la 10 Jul 2010 19:19:33    Subiect: < fara subiect >
OViNET info:

OViNET:

Super, pacat ca nu este niciun articol despre partea artistica, ma refer la Grafica 3D. Dar promit sa contribui si eu, odata ce se pune in discutie al doilea numar.



Status:
Înregistrat pe:
17 Apr 2007 20:15:29
Vârsta: 26 ani
Mesaje: 262
Locatie: Romania
Modelator 3D
Independent -- pentru cat timp ?
 
    Postat la 11 Jul 2010 16:49:53    Subiect: < fara subiect >
Deliverance info:

Deliverance:

Hooray!


Status:
Înregistrat pe:
13 Oct 2006 10:05:37
Vârsta: 30 ani
Mesaje: 262
Locatie: Iasi , Romania
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 00:43:13    Subiect: < fara subiect >
Jinx info:

Jinx:

Ura! Mai bine mai tarziu decat niciodata, nu? Smile


Status:
Înregistrat pe:
03 May 2007 22:45:14
Vârsta: 25 ani
Mesaje: 809
Locatie: Pitești, Argeș
Game designer

 
    Postat la 12 Jul 2010 03:12:55    Subiect: < fara subiect >
exosyphen info:

exosyphen:

Felicitari!
Ma uit acum peste ea.



Status:
Înregistrat pe:
08 Jul 2010 16:32:09
Vârsta: 36 ani
Mesaje: 18
Locatie: Cluj Napoca
Programator
exosyphen studios
 
    Postat la 12 Jul 2010 03:59:11    Subiect: < fara subiect >
BloodRain info:

BloodRain:

Foarte tare Smile.

Citez de la ARBORI SPAȚIALI BINARI(Adrian Manolache) :

"Dacă cele doua triunghiuri ar fi transparente și s-ar folosi o funcție de combinare a culorilor necomutativă nici măcar buffer-ul de adâncime nu ar fi de ajuns." - Exista efecte mai comune care au nevoie de functie necomutativa de combinare a culorilor ?


Status:
Înregistrat pe:
01 Sep 2008 11:26:22
Vârsta: 26 ani
Mesaje: 54
Locatie:
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 11:14:39    Subiect: Re:
Deliverance info:

Deliverance:

BloodRain a scris:

Foarte tare Smile.

Citez de la ARBORI SPAȚIALI BINARI(Adrian Manolache) :

"Dacă cele doua triunghiuri ar fi transparente și s-ar folosi o funcție de combinare a culorilor necomutativă nici măcar buffer-ul de adâncime nu ar fi de ajuns." - Exista efecte mai comune care au nevoie de functie necomutativa de combinare a culorilor ?


Sigur ca da! Sa vedem ce inseamna combinarea necomutativa a culorilor.
Dupa cum stii pentru blending, se folosesc functii de combinare a culorilor fragmentelor; dintre cele mai folosite este urmatoarea functie:

outputColor(f0,f1) = f0*src + f1*dst

unde src si dst sunt parametri ce pot fi alterati, iar f0 si f1 sunt culorile fragmentelor.

Daca setam src=1 si dst=1 avem:

outputColor(f0, f1) = f0 + f1

Putem COMUTA argumentele functiei astfel:
outputColor(f1, f0) = f1 + f0 = f0 + f1 = outputColor(f0, f1).

Iata o functie de combinare comutativa a culorilor.
Pentru a obtine o metoda necomutativa putem sa ne gandim la cazul in care dorim transparenta unei suprafete in functie de o valoare alpha.(de eg. dorim o suprafata ce ar semana cu un geam).
Avem:
outputColor(f0,f1) = f0*src + f1*dst
Setam src = alphaWindow si dst = 1.0 - alphaWindow, obtinem:

outputColor(f0, f1) = f0 * alphaWindow + f1 - f1*alphaWindow =
alphaWindow(f0-f1)+f1

Comutam argumentele functiei, sa vedem ce se intampla
outputColor(f1, f0) = f1*alphaWindow + f0 - f1*alphaWindow =
-alphaWindow(f0-f1) + f0 != alphaWindow(f0-f1)+f1 => daca vom comuta argumentele functiei, adica ordinea in care se face combinarea fragmentelor din scena nu vom obtine acelasi rezultat.

Well, that's the theory, raspunsul e DA si functia de mai sus, necomutativa se foloseste foarte des in practica.. cum se rezolva problema sortarii? Pai, folosind solutii aproximative, depth peeling and so on Very Happy

Ultima editare efectuată de Deliverance pe 12 Jul 2010 11:17:03; 2 editări în total


Status:
Înregistrat pe:
13 Oct 2006 10:05:37
Vârsta: 30 ani
Mesaje: 262
Locatie: Iasi , Romania
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 14:13:50    Subiect: < fara subiect >
exosyphen info:

exosyphen:

Solutia evidenta va ramane mereu sectionarea poligoanelor.
Adica hai sa gandim la "realitate" ... nu exista 2 suprafete din material diferite care se intersecteaza. Este imposibil fizic imposibil.



Status:
Înregistrat pe:
08 Jul 2010 16:32:09
Vârsta: 36 ani
Mesaje: 18
Locatie: Cluj Napoca
Programator
exosyphen studios
 
    Postat la 12 Jul 2010 14:49:10    Subiect: Re:
Jinx info:

Jinx:

exosyphen a scris:

Solutia evidenta va ramane mereu sectionarea poligoanelor.
Adica hai sa gandim la "realitate" ... nu exista 2 suprafete din material diferite care se intersecteaza. Este imposibil fizic imposibil.


Nu si daca gandesti in 4 dimensiuni spatiale. Laughing


Status:
Înregistrat pe:
03 May 2007 22:45:14
Vârsta: 25 ani
Mesaje: 809
Locatie: Pitești, Argeș
Game designer

 
    Postat la 12 Jul 2010 14:56:10    Subiect: < fara subiect >
BloodRain info:

BloodRain:

Da, nu e comutativa.Am inteles. Smile Ms.


Status:
Înregistrat pe:
01 Sep 2008 11:26:22
Vârsta: 26 ani
Mesaje: 54
Locatie:
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 15:05:40    Subiect: Re:
Dark info:

Dark:

exosyphen a scris:

Solutia evidenta va ramane mereu sectionarea poligoanelor.


Solutia evidenta pentru ce? Faptul ca alpha blending e necomutativ nu are legatura cu poligoane care se intersecteaza.

Daca te referi la cazurile in care nu functioneaza painter's algorithm, acolo nu e necesar sa se intersecteze poligoanele. Uite un exemplu foarte usor de reprodus in practica.

Ultima editare efectuată de Dark pe 12 Jul 2010 15:07:44; 2 editări în total

"Am crezut ca esti ceva mai avansat" - Nekitu, 2008 A.D.
Autobaza


Status:
Înregistrat pe:
12 May 2007 20:12:30
Vârsta: ? ani
Mesaje: 782
Locatie:
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 15:19:19    Subiect: < fara subiect >
exosyphen info:

exosyphen:

@Dark:

Poti sectiona poligoanele acelea si sorta ulterior.
Z-buffer-ul este oricum "gratuit", asa ca ai rezolvat problema.



Status:
Înregistrat pe:
08 Jul 2010 16:32:09
Vârsta: 36 ani
Mesaje: 18
Locatie: Cluj Napoca
Programator
exosyphen studios
 
    Postat la 12 Jul 2010 15:23:06    Subiect: < fara subiect >
Dark info:

Dark:

Stiu ca poti sectiona poligoanele, dar ziceam ca nu e fizic imposibil sa ai situatii in care nu merge painter's (fara intersectii).

"Am crezut ca esti ceva mai avansat" - Nekitu, 2008 A.D.
Autobaza


Status:
Înregistrat pe:
12 May 2007 20:12:30
Vârsta: ? ani
Mesaje: 782
Locatie:
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 16:19:51    Subiect: < fara subiect >
Black_Knight info:

Black_Knight:

YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
hip hip huray!!!
hip hip huray!!!
hip hip huray!!!

cand numarul 2? Very Happy


Status:
Înregistrat pe:
07 May 2007 19:49:43
Vârsta: 34 ani
Mesaje: 744
Locatie: Bucuresti
Programator

 
    Postat la 12 Jul 2010 18:54:37    Subiect: Re:
exosyphen info:

exosyphen:

Dark a scris:

Stiu ca poti sectiona poligoanele, dar ziceam ca nu e fizic imposibil sa ai situatii in care nu merge painter's (fara intersectii).


Eu propun sa dezbatem mai pe larg subiectul intr-un articol pentru numarul 2 Smile



Status:
Înregistrat pe:
08 Jul 2010 16:32:09
Vârsta: 36 ani
Mesaje: 18
Locatie: Cluj Napoca
Programator
exosyphen studios
 

Pagina 1 din 2 [ 1 | 2 ]


Server time: 15:41:52 30.03.2017



[ Termeni si conditii | Contact | F.A.Q. | Funny Pictures ]

© 2006 - 2012 Copyright 7thFACTOR Entertainment - All rights reserved



DT: 127,54487991333ms